הורדת גיל ההצבעה בבחירות המוניציפליות לגיל 16


 


שמי מתן אלבוחר, אני בן 14 תלמיד בכיתה ח'5  בבית הספר המשותף ע"ש דוד בן גוריון המשותף, בכיתת תקשורת. אני גר בגבעת שפירא שבעמק חפר.

אני חושב שנערים ונערות בגיל 16 צריכים להיות מעורבים במה שקורה באזור המגורים שלהם ובסביבה הקרובה להם, מתוך מחשבה שיש צורך להשפיע בגיל הזה על מה שקורה בסביבה הקרובה שלנו וגם דרך חינוך למעורבות חברתית, לחינוך לאזרחות ודמוקרטיה משפיעה.

 כיום גיל ההצבעה בבחירות המוניציפליות הוא גיל 17.  אני רוצה  להציע תיקון לחוק -להוריד את גיל ההצבעה בבחירות המוניציפליות  שמתייחסת לכל נער/ה שהגיע\ה לגיל 16.

בגיל זה הנער/ה עדיין בסביבה חינוכית שדרכה ניתן ללמוד ולפתח מודעות ובכך לשים לב לכל מיני דברים טובים או לא טובים שקורים באזור מגורים שלהם. דרך הסביבה החינוכית הם יכולים  ללמוד איך להשפיע ולשנות דברים וזה מחנך למעורבות חברתית, אזרחות ולדמוקרטיה משפיעה, תוך פיתוח מודעות ורצון להיות מעורב ולשנות דברים.                                                                       אני רוצה  להגדיל את תחושת השייכות של הנערים והנערות  לאזור מגורים שלהם ולמדינה ובכך לפתח הזהות העצמית שלהם.

אני מאמין  שהדור הצעיר הוא זה שמשנה, מהנוער יבוא השינוי ולאו דווקא מהדור הבוגר יותר.

נקודה נוספת וחשובה במידה וגיל ההצבעה ירד השלטון המקומי יהיה מחויב לנערים ולנערות, לצרכים שלהם ויראה חשיבות לפתח את הסביבה שתתאים גם לנוער המתבגר ולנוער תהיה השפעה על הסביבה.

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצע בחירות למפלגת הציונים בהנהגרת מתן אלבוחר לראשות הממשלה

נאום ברכה לממשלה החדשה